Kuidas lahendada edukalt konfliktisituatsioone?

3. mail toimus FORUS spordikeskuse saalis Lavendel spordijuhtidele ja -personalile mõeldud konfliktijuhtimise koolitus, mille läbiviijaks valiti Airiin Demir, kliiniline psühholoog, kes juhib Verge Eesti koolituskeskust. Verge Eesti on ainuke keskus Eestis, mis keskendub tööl esinevale agressioonile ja vägivallale.

Paraku põhjustavad inimestevahelised suhted konflikte erinevatel tasanditel, nii spordiorganisatsioonides kui ka üksikisikute vahel, millest mitmed jõuavad lahenduse leidmiseks ka Eesti Antidopingu ja Spordieetika Sihtasutuse lauale. Et alaliitude juhid ja ka muu spordipersonal oskaks neid konflikte juba eos lahendada otsustas EADSE antud koolituse korraldada.

Koolitus keskendus konfliktijuhtimise kolmele esinevale tasandile:

  • suhtlemine äreva/mures inimesega;
  • suhtlemine häiriva/provokatiivse inimesega;
  • suhtlemine verbaalse agressiooni korral.

Konfliktse inimese muret ei saa enne lahendama hakata kui pole ära lahendatud konflikt. Kõige enam toodigi välja, et ärritunud inimesed üldjoontes soovivad, et keegi neid ära kuulaks. Isegi kui konfliktse inimesega ei saa nõustuda, siis on võimalik juhtida vestlust selliselt, et ülekeevad emotsioonid jahtuvad maha ning edaspidi on võimalik ka mure ära lahendada. Selleks jagas koolitaja erinevaid näpunäiteid. Käsitleti konflikti emotsionaalset dünaamikat, kuulamistehnikaid, suunamistehnikaid, piiride kehtestamist ja agressiooni de-eskaleemist.

Suureks väärtuseks olid koolitaja toodud näited elust enesest ning nende võimalikud lahendused. Koolitusel osales kokku 25 inimest.